Over Topppy
Het e-commerce bedrijf Toppy is tien jaar geleden begonnen in de zwembadbranche. In 2015 zag het bedrijf veel potentie in zijn webshops op het gebied van spa, zwembaden en vijvers. Dat jaar was de start van de (online) groei en inmiddels verwerkt het bedrijf meer dan 100.000 bestellingen per jaar. Toppy is daarmee uitgegroeid tot de grootste zwembadwinkel van Nederland en België.
Meer HR-kennis in huis
Toppy groeit maar liefst met 50 procent per jaar. De huidige situatie op het gebied van personeel is daarmee niet meer te vergelijken met de oude situatie. Toen Daan Kraaijkamp begon bij Toppy, werkten er zes mensen. Al snel kwamen daar steeds meer collega’s bij. Aangezien de kosten voor het opstellen van een contract rond de 175 euro liggen, was het uitbesteden niet langer gewenst. Daarnaast werkt Toppy in de zomermaanden met een groot aantal oproepkrachten, waar met de intrede van de Wet arbeidsmarkt in balans (WAB) nieuwe regels voor gelden. Omdat het de verantwoordelijkheid van het bedrijf is om arbeidsregels goed door te voeren en ervoor te zorgen dat contracten en afspraken kloppen, besloot de directie om meer HR-kennis in huis te halen. Bovendien was er vanwege het toenemende aantal werkzaamheden behoefte aan een fulltime HR-manager, ook om de personeelsgroei te faciliteren.