Personeelshandboek: alle bedrijfsafspraken in één document
In een personeelsreglement zijn arbeidsvoorwaarden opgenomen die niet in de individuele arbeidsovereenkomsten staan maar waar de werkgever de werknemer wel aan wil binden. Voorbeelden hiervan zijn de afspraken over bedrijfskleding en eventueel het fietsplan. Maar weet jij, hoe je een personeelshandboek moet invoeren binnen een organisatie?
Personeelshandboek: je eigen bedrijfsreglement
Personeelshandboek, bedrijfsreglement of personeelsgids. Verschillende namen voor een document waarin de regels van de onderneming staan. Lees meer over het personeelshandboek.
Ook interessant
Langer ouderschapsverlof vanaf 2022
De regeling rond het ouderschapsverlof wordt vanaf augustus 2022 uitgebreid met 9 weken die voor een deel worden doorbetaald. De verlofweken moeten wel worden opgenomen in het eerste levensjaar van het kind, besluit het kabinet.
Lees verder3 vragen over thuiswerken bij warm weer
Wat kun jij voor jouw medewerkers doen om het thuiswerken bij warm weer zo aangenaam mogelijk te maken? Hierbij drie vragen én antwoorden.
Lees verderVakantie in coronatijd: wat mag wel en niet?
Een werknemer heeft een vakantie in Zuid-Spanje geboekt, maar de vlucht wordt op het laatste moment geannuleerd. Mag hij zijn vakantie-aanvraag intrekken? In het XpertHR webinar over vakantie en verlof geeft arbeidsrechtsadvocaat Steffie Schepers antwoord op actuele vragen over de regelingen.
Lees verderIn XpertHR vind je
- Checklists
- Praktijkvoorbeelden
- Praktijkvragen
- Rekentools
- Stappenplannen
- Voorbeelddocumenten