020 - 515 9 515

Webinar FAQ

Problemen bij het inloggen?

Vraag: Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?
Volg onderstaande stappen: 

1. Heeft u het juiste websiteadres boven in de balk staan? (De URL van de pagina moet er zo uitzien: www.ols.nl/hr of www.ols.nl/legal4hr)
Indien NEE: indien adres afwijkt dan eerst de goede URL laten proberen
Indien JA: door naar volgende stap

2. Heeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail gekopieerd en geplakt?
Indien NEE: Wilt u checken of de toets ‘Caps Lock’ ingeschakeld is? Uitleg: De velden zijn namelijk hoofdlettergevoelig. Als het nog steeds niet lukt door naar volgende vraag
Indien JA: Kunt u het inloggen nogmaals proberen maar wilt u dan de gegevens handmatig invoeren? Uitleg: Kopiëren en plakken geeft soms problemen. Wilt u ook checken of de toets ‘Caps Lock’ ingeschakeld is? De velden zijn namelijk hoofdlettergevoelig.

3. Mocht geen van de bovenstaande punten werken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.

Vraag: Wanneer ik mijn inloggegevens invoer en op inloggen klik knippert het scherm en daarna zijn de velden weer leeg
Kunt u een andere browser proberen zoals Google Chrome, Firefox of Internet Explorer (allen zijn gratis te downloaden via internet)?

Vraag: Ik krijg een melding dat mijn inlogcode onjuist is ?
Volg onderstaande stappen

1. Heeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail gekopieerd en geplakt?
Indien NEE: Wilt u checken of de toets ‘Caps Lock’ ingeschakeld is? De velden zijn namelijk hoofdlettergevoelig. Lukt het dan nog niet door naar volgende vraag.
Indien JA: Kunt u het inloggen nogmaals proberen maar wilt u dan de gegevens handmatig invoeren? Uitleg: Kopiëren en plakken geeft soms problemen. Wilt u ook checken of de toets ‘Caps Lock’ ingeschakeld is? De velden zijn namelijk hoofdlettergevoelig.

2. Heeft u al eens eerder deelgenomen aan een online seminar?
Indien NEE: vraag een nieuw wachtwoord aan via “wachtwoord vergeten”
Indien JA: Weet u zeker dat u inlogt met de gegevens die voor dit seminar gestuurd zijn? Het kan zijn dat u probeert in te loggen met de gegevens voor een seminar van een ander bedrijf. Er zijn meerdere bedrijven die online seminars geven via Online Seminar onze dienst. Voor ieder bedrijf krijgt u een aparte inlogcode.

3. Mocht geen van de bovenstaande punten werken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.

  Vraag:  Nieuw wachtwoord opvragen werkt niet ?

1. Controleer uw spambox, mogelijk is de email in uw spam box terecht gekomen
Indien dit niet het geval is, ga naar stap 2

2. Op welke pagina heeft u een nieuw wachtwoord heeft aangevraagd?
Het internetadres in de balk moet de exacte bedrijfsnaam uit Admintool bevatten en ‘lostpassword.aspx’
Indien juiste adres: door naar volgende stap

3. Mocht geen van de bovenstaande punten werken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.

Vraag: Mijn nieuwe wachtwoord werkt niet?

Heeft u de gebruikersnaam en het wachtwoord uit de e-mail gekopieerd en geplakt?
Indien JA: Kunt u het inloggen nogmaals proberen maar wilt u dan de gegevens handmatig invoeren? Uitleg: Kopiëren en plakken geeft soms problemen. Wilt u ook checken of de toets ‘Caps Lock’ ingeschakeld is? De velden zijn namelijk hoofdlettergevoelig.
Indien NEE: Neem dan contact op met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.

Problemen bij het opstarten van het webinar?

Vraag: Ik kan niet inschrijven voor een seminar/ Bij aanmelding met mijn bestaande gegevens kon ik niet kiezen voor de sessie die ik wenste / Na inloggen zie ik staan ‘Er zijn geen seminars voor u gepland’

1. Controleert u de URL van de pagina.
De URL van de pagina moet er zo uitzien: www.ols.nl/hr of www.ols.nl/legal4hr

2. Mocht bovenstaande URL ook niet werken, neem dan contact op met onze klantenservice 0314 -358 356  of per mail.

 

Vraag: Ik wil me aanmelden voor het seminar, maar krijg de melding 'sorry, an error occured while processing your request'.

Zou u het in een andere browser kunnen proberen zoals Google Chrome, Firefox of Internet Explorer (allen zijn gratis te downloaden via internet).

 

Indien bovenstaande oplossing niet werkt, neem contact op met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.

Problemen bij het kijken van het webinar?

Vraag:  Ik heb geen geluid bij het online seminar terwijl ik het geluid vol open heb staan. YouTube hoor ik wel.

Maakt u gebruik van een bedrijfsnetwerk?
Indien JA: dan graag de pagina verversen (dit kan met F5).
Indien NEE: u kunt ook via het testpagina het geluid testen (klik hier voor de testpagina)

 

Vraag: Mijn beeld staat vast / Ik zie niets / Ik zie enkel een leeg scherm voor me.

Maakt u gebruik van een bedrijfsnetwerk?
Indien JA: Het bedrijfsnetwerk is vaak zo goed beveiligd dat de connectie met de servers van OnlineSeminar niet kan worden gemaakt of niet goed wordt gemaakt. Kunt u het nog eens proberen via een andere verbinding in te loggen?
Indien NEE: of indien een andere verbinding niet tot stand kan worden gebracht:

 

1. Kunt u een andere browser proberen zoals Google Chrome, Firefox of Internet Explorer (allen zijn gratis te downloaden via internet).

 

2. Kunt u uw internetverbinding checken?
Als u bent ingelogd kunt u een download test doen door op ‘hulp nodig?’ te klikken. Als er rode dips in de download test te zien zijn, kan het zijn dat de verbinding niet sterk genoeg is om het seminar (zonder onderbrekingen) te vertonen.

 

3. Kunt u checken of de flash player up-to-date is?
http://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/find-version-flash-player.html
Speelt de film af dan is de flash player geïnstalleerd, verder kan op de pagina bekeken worden of de player up-to-date is.

 

Mocht geen van de bovenstaande punten werken, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 0314 -358 356 of per mail.